National Repository of Grey Literature 23 records found  1 - 10nextend  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
Lean Six Sigma Project Approach in Finance Department of Multinational Company
Hudáková, Lucia ; Grófová, Veronika (referee) ; Škapa, Stanislav (advisor)
Diplomová práce se zabývá analýzou využití projektové metodologie Lean Six Sigma na finančním oddělení ve vybrané mezinárodní společnosti a návrhem postupu na jeho zlepšení. Jsou zde obsaženy teoretické poznatky týkající se metody Lean Six Sigma jako i praktická ukázka použití dané metody v praxi. Na základě údajů a zkoumání použití metody je provedená analýza efektivního využití. Následně je popsané zhodnocení dané analýzy a navržen postup pro zlepšení situace do budoucna.
A Comparative Study of English as a Lingua Franca in International Corporations
Juráň, Vilém ; Šťastná, Dagmar (referee) ; Langerová, Petra (advisor)
Angličtina je dnes jednoznačně nejpoužívanějším jazykem v rámci mezinárodních styků. Tato práce se zabývá důležitými jazykovými problémy, které vznikají v mezinárodních společnostech, ve kterých je angličtina Lingua Franca. V práci jsou analyzována specifická jazyková témata jako výslovnost a idiomatické vazby. Cílem této práce je nabídnout možnosti, jak lze tuto komunikaci zefektivnit. Přináší bližší pohled na použití jazyka prostřednictvím poznatků získaných ve společnosti BMW UK.
Proposal for Intercompany Communication Change in a Multinational Company Operating in IT Services
Zbořilová, Hana ; Peřinková, Jana (referee) ; Konečná, Zdeňka (advisor)
Diplomová práce se zabývá návrhem změny vnitropodnikové komunikace ve vybrané mezinárodní společnosti působící v oblasti IT služeb. Předmětem výzkumu v analytické části je zmapování vztahů místních zaměstnanců k jejich vedoucím a kolegům pocházejících z odlišných národních kultur. Dále je pak zkoumán vliv kulturních odlišností na aplikovaný způsob řízení a komunikaci v rámci mezinárodního týmu. Na základě výsledků výzkumu provedeného mezi zaměstnanci společnosti formou dotazníkového šetření jsou v návrhové části společnosti doporučena opatření vedoucí k zefektivnění komunikace v rámci společnosti a zefektivnění spolupráce v rámci multikulturního týmu.
Marketing Strategy of the Selected International Company
Sklenářová, Petra ; Mráček, Pavel (referee) ; Chlebovský, Vít (advisor)
The diploma thesis deals with the marketing strategy of an international company. The theoretical part presents the characteristics of marketing and selected analyzes. The practical part analyzes the international company WABCO Holding Inc. and includes macro-environment and micro-environment analyzes and research. Finally, proposals compiled using the data obtained from analyzes and research are presented, representing measures to improve the company's marketing strategy.
Proposal for an Effective Improvement of the Training System for New Employees in an International IT Company
Grigoryeva, Ekaterina ; Treu, Eva (referee) ; Konečná, Zdeňka (advisor)
Tato diplomová práce si klade za cíl navrhnout změny, které jsou žádoucí pro trvalý úspěšný rozvoj organizace v oblastech adaptace a školení. Primární cíl bude dosažen aplikací relevantních návrhů ke zlepšení zjištěných nedostatků adaptačních a školicích aktivit pro nové zaměstnance ve vybrané organizaci. Tato práce je rozdělena do šesti hlavních kapitol: první se zaměřuje na cíl práce, druhá na teoretické základy, třetí na pozadí společnosti, čtvrtá na analýzu a pátá na navrhované úpravy a modifikace. V poslední kapitole budou prezentovány závěry této práce.
Efficiency of a Company with Foreign Equity Participation
ŠÍDLOVÁ, Michaela
The main aim of this work is first to define terms related to business or specifics of companies with foreign equity participation, to find out the advantages and disadvantages of this business and then to evaluate the effectiveness of the selected company with foreign equity participation. At the beginning, this thesis describes and clarifies basic concepts regarding of business, function and division of enterprises, the specifics of the company with foreign capital and inflow of investments into the Czech Republic. This work explores the measurement of business efficiency and financial analysis. Then the work is focused on evaluation of economic efficiency of Reinhold Keller production s.r.o. This company is first characterized and then selected methods are used for this company and financial analysis is performed. Financial analysis is carried out using absolute indicators, from which ratio indicators such as profitability, indebtedness and others are created. Furthermore, the calculations are compared with the calculations of the Czech company Vladimír Rendl - truhlářství s.r.o. Based on the calculations the conclusion presents an evaluation of the company's business activities in the last four years.
Marketing Strategy of the Selected International Company
Sklenářová, Petra ; Mráček, Pavel (referee) ; Chlebovský, Vít (advisor)
The diploma thesis deals with the marketing strategy of an international company. The theoretical part presents the characteristics of marketing and selected analyzes. The practical part analyzes the international company WABCO Holding Inc. and includes macro-environment and micro-environment analyzes and research. Finally, proposals compiled using the data obtained from analyzes and research are presented, representing measures to improve the company's marketing strategy.
Recruitment process of international companies in the light of national cultures: France and the Czech Republic
Bočanová, Magda ; Kašparová, Eva (advisor) ; Kubernátová, Eva (referee)
This diploma thesis is dedicated to analyze and describe cultural differences between France and the Czech Republic in connection with recruitment processes of international companies operating in these countries. The thesis is divided into two main parts, the theoretical part and the practical part. The theoretical part involves the basic terminology in the field of human resource management and cultural specifics. It defines the terms and procedures of the recruitment process as a key component of human resource management as well as connection and influence of cultural characteristics on the process. The practical part describes recruitment processes using the example of two international companies doing business on the Czech and French market. It also contains a comparison of the recruitment processes of these companies in the light of the national specifics of France and the Czech Republic. The practical part also includes detection of expectations and attitudes of Czech university students and graduates towards one of the international companies in relation to the activities of its HR marketing.
Internal communication in the international company
Horák, Patrik ; Surynek, Alois (advisor) ; Mikulová, Magdaléna (referee)
The subject of this thesis is to analyze the current state of internal communication in an international company, identify weaknesses in communication channels with respect to intercultural differences and propose remedial actions to ensure the effective flow of information within the whole organization. For this purpose, the thesis is divided into two systematic parts. The theoretical part is devoted to the introduction of basic terms like communication, communication flow, intercultural communication and internal communication. The empirical part is focused on the analysis of internal communication in the selected international company, and on the implementation of the two proposed changes related to digital communication channels. The second part is focused on the questionnaire research which was used as a basis to identify intercultural differences and also uncover weaknesses for further recommendations.

National Repository of Grey Literature : 23 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.